گروه زیارتی ریحانه کربلا

سفر به کربلا با کشتی

سفر به کربلا با کشتی

تور های کربلا از کشور ایران معمولا به دو روش زمینی و هوایی انجام میشود. شایدبرای شما عجیب باشد ولی باید بدانید که سفر به کشور عراق از طریق دریایی(با کشتی) نیز امکان پذیر است. تورهای زمینی با اتوبوس و قطار و تورهای هوایی با هواپیما انجام میشوند. معمولا هزینه تورهای زمینی از هوایی کمتر و مقرون به صرفه تر است. از مبدا ایران به عراق میتوانید از طریق بندر خرمشهر در استان خرمشهر با کشتی به بندر بصره در عراق بروید. در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد که چگونه با کشتی میتوانید به عراق سفر کنید. با ما همراه باشید.  

تور کربلا با کشتی

  برای خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت اینجا کلیک کنید.

درباره شهر بصره

بصره یک بندر تاریخی در عراق است. بصره اولین شهر در عراق بود که در دوره اسلامی به دست عقبه بن غزوان تاسیس شد. درسال 635-638 (میلادی) بصره، به شهری مجزا تبدیل شد. این بندر با جمعیت حدود 4 میلیون نفر و با مساحت 07/19 و ارتفاع 2-1 متر از سطح دریا در بین النهرین قرار دارد. این کشور به دلیل سبب همسایگی اش با خلیج فارس بسیار با اهمیت است. بصره از طریق جاده اصلی و راه آهن به بغداد و با دیگر راه های زمینی با کویت و ایران ارتباط دارد. بصره از لحاظ آب و هوایی بیابانی و خشک است. منبع آب بصره از رودهایی که در اطراف بندر هستند مثل اروندرود، دجله و فرات … تامین می شود..

درمورد اسکله بصره

عراق کشوری است که بیشتر بخش های آن خشکی است. شهر بصره تنها شهر عراق است که به آب های آزاد دسترسی دارد. این دسترسی از طریق پنج بندر: خورالزبیر، المعقل، ام قصر جنوبی وشمالی، بندر ابوفلوس و بندر فاو است. در باره ی هر یک ازین بنادر به شما توضیح مختصر داده ایم.. 1 بندر ام قصر: از مهم ترین بندر های عراق محسوب میشود که دو اسکله دارد و برای امور تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. 2 بندر خورالزبیر: بندری صنعتی است که برای صادرات و واردات مواد پتروشیمی، سنگ آهن، کود شیمیایی است. 3 بندر المعقل: یکی از بندرهای قدیمی در نزدیکی خلیج فارس است که قبل از شروع جنگ بین عراق و ایران اصلی ترین بندر عراق محسوب میشد. این بندر در سواحل اروندرود است. 4 بندر ابوفلوس: این بندر در فاصله 60 کیلومتری بخش جنوبی بندر المعقل قرار دارد که برای انواع کالاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و در زمینه ی امور تجاری کشور نقش دارد. 5 بندر فاو : این بندر اهمیت زیادی برای توسعه اقتصادی عراق دارد و بزرگترین بندر عراق محسوب میشود. هم اکنون تلاش میکنند این بندر را برای رشد اقتصادی گسترش دهند. یکی از دلایلی که سبب شده فاو مهمترین بندر عراق شود این است که مستقیما به خلیج فارس منتهی می شود.

مزایای سفر با کشتی بصره

برای سفر به شهر بصره علاوه بر راه های زمینی و هوایی می توانید با کشتی هم به آن جا سفر کنید. از مزیت های مهم سفر با کشتی نداشتن خستگی راه های طولانی مدت است. وقتی شما با کشتی سفر کنید، از لحظه ای که وارد کشتی می شوید تا زمانی که به مقصد برسید، می توانید با خیال آسوده استراحت کنید. هنگام مسافرت با کشتی نیاز به حمل چمدان های خود ندارید. وقتی که وارد کشتی می شوید، خدمه چمدان ها و لوازم ضروریی را که با خود به همراه دارید از شما تحویل می گیرند و لحظه خروج از کشتی وسایل را به شما تحویل می دهند. سفرهایی که با کشتی انجام میشود، معمولا مقرون به صرفه تر است چون فقط با پرداخت بلیط کشتی میتوانید اتاقی را در اختیار خود بگیرید. ولی در هنگام سفر با خودرو اگر بخواهید در جایی اقامت کنید باید هزینه اتاق را هم پرداخت کنید. علاوه بر آن هزینه غذا، استهلاک ماشین و… را هم دارید.

مدت زمان سفر با کشتی بصره

برای اینکه از لحاظ زمان برای مسافرت خود برنامه ریزی کرده باشیم و بخواهیم در مدت زمان کوتاهی به مقصد برسیم می توانیم به جای راه های هوایی یا زمینی از راه های دریایی هم استفاده کنیم.  مسافرت با کشتی نسبت به سفر با اتوبوس و خودرو شخصی و … مدت زمان کمتری را شامل می شود. مثلا اگر بخواهید از خرمشهر به بصره سفر کنید حدود 1 ساعت زمان می برد که به آن جا برسید . برای تهیه بلیط کشتی بصره می توانید به اسکله ها یا سایت های اینترنتی مراجعه کنید. اگر قصد سفر به کربلا یا نجف را هم داشته باشید از خرمشهر با کشتی به بصره سفر کنید سپس از شهر بصره به کمک اتوبوس به نجف یا کربلا بروید.

امکانات کشتی ها

می توانیم بگوییم کشتی شناور بزرگی است که برای جا به جایی مسافران و یا بار بر روی آب ها استفاده می شود. امکانات کشتی های مسافر بر که برای رفاه حال مسافران و گردشگران مانند هتلی مجلل ساخته می شوند. این امر سبب میشود گردشگران زیادی را به خود جلب کند. اغلب کشتی ها می توانند وسایل نقلیه را هم حمل کنند. چون گردشگران متعددی با آداب و رسوم فرهنگهای مختلفی سوار کشتی ها میشوند، پس از منوی غذایی متنوعی بر خوردارند. شما می توانید برای اوقات فراقت خود به کتابخانه ای که در داخل کشتی وجود دارد بروید و به خواندن کتاب ها مشغول شوید. از امکانات دیگر کشتی ها می توان به اتاق های شیک، سالن غذاخوری، رستوران ها، دستشویی، سینما و … اشاره کرد.
Facebook
WhatsApp
Email
Email
Print
Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن