گروه زیارتی ریحانه کربلا

بازار امام صادق کربلا

بازار امام صادق کربلا یکی از بازار های قدیمی این شهر است.  بازار بزرگ امام صادق در کنار نهر علقمه و مقام صاحب الزمان (عج) قرار دارد.

مقام امام صادق در انتهای بازار قرار دارد. دلیل نامگذاری این بازار نیز همین است. طبق روایات زمانیکه امام صادق به زیارت جد خود اباعبدالله به کربلا آمده بودند، در این منطقه ساکن شدند که به این منطقه و اطراف آن جعفریات نیز میگویند.

بازار امام صادق به سبب تنوع مغازه ها و اجناس و قیمت های ارزان، در بین زائرین و ساکنین کربلا محبوب است و به این دلیل انتخاب اول بسیاری از زائرین برای خرید سوغات کربلا ست.

مغازه هایی مانند لباس فروشی،مهر و تسبیح،ظروف نقره جات و تزئینی،عبا و چادر،لوازم آرایشی و بهداشتی و… در این بازار وجود دارد.

بازار امام صادق (ع) به دلیل نزدیکی به حرم امام حسین و حضرت عباس نیز میتواند گزینه ی مناسبی برای زائرین باشد.

خانم ها و بانوانی که به دنبال خرید چادر و مانتو و عبا هستند میتوانند به این بازار سر بزنند. قیمت ها در این بازار نسبت به بقیه جاها ارزانتر است.

در این بازار مغازه های اسباب بازی فروشی زیادی هم وجود دارد و اگر شما قصد خرید سوغات برای بچه های خود را دارید به راحتی میتوانین ازاین بازار تهیه کنین.

بازار امام صادق یک بازار با بافت بسیار قدیمی هست. شاید برای شما جالب باشد که شب ها این بازار تعطیل میشود.

بازار صادق مغازه های کرکره دارد ندارد و کسبه با کشیدن پارچه ای مشخص میکنند که فروشگاه تعطیل است.

چرا بازار امام صادق مشهور است؟

تنوع زیاد اجناس در عین حال ارزان بودن اجناس و نزدیکی به حرم باعث شده که این بازار به یکی از پر ترددترین بازار‌های کربلا تبدیل شود. زائران زیادی پس از زیارت حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) سری به این بازار می‌زنند. همچنین قرار‌گیری این بازار در کنار نهر علقمه دیگر دلیل شلوغی این بازار است. مسافران پس از بازدید نهر علقمه، جهت زیارت مقام امام صادق (ع)، از بازار امام صادق عبور می‌کنند.

 

لینک گوگل مپ بازار امام صادق: https://maps.app.goo.gl/L8Sv3J1K5bch6JGJ9

 

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن