گروه زیارتی ریحانه کربلا

سوغاتی عراق

سوغاتی عراق

خرید سوغاتی از رسوم رایج کشور ماست. شما به هرشهر و کشوری که سفر کنید، برای نزدیکان و آشنایان خود سوغات مخصوص آن شهر را تهیه می‌کنید. کشور عراق به سبب وجود حرم ائمه در شهر های کربلا، نجف و کاظمین بسیار مورد استقبال ایرانیان است. در ماه محرم و ایام اربعین تعداد زائران به این کشور بسیار زیاد است. خربد سوغات عراق یکی از دغدغه های مردم بعد از زیارت در کربلا و نجف است.

سوغاتی خوب از کربلا چی بخریم

شهر کربلا سوغاتی های بسیار زیاد و جالبی برای خرید دارد. اگر شما هم در خرید سوغاتی تردید دارید و نمی‌دانید که چه چیزی برای عزیزانتان بخرید، ما در این مطلب شمارو راهنمایی خواهیم کرد. معمولا رایج ترین سوغاتی عراق مهر تربت امام حسین(ع) و تسبیح است. در ادامه این مطلب به توضیح سوغات این شهر می‌پردازیم.

جانماز و مهر و تسبیح تربت

 

تربت امام حسین (ع) بسیار با ارزش است و معروف ترین و رایج ترین سوغات کربلا محسوب میشود. در شهر کربلا جانماز و مهر و تسبیح با طرح و رنگ های گوناگونی میتوانید پیدا کنید که قیمت بسیار مناسبی هم دارد که انتخاب خوبی برای هدیه از این شهر مقدس میباشد.

 

 

کفن (خلعت اخرت)

فروش کفن در کربلا و نجف بسیار رایج است. کفن هایی که روی آنها آیات قرانی با تربت اصل امام حسین نوشته شده است. البته باید بدانید که همه ی کفن هایی که در کربلا به فروش می‌رسد، تربت آنها اصل نیست و باید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. البته بسیاری از افراد معتقدند که بهتر است در شهر کربلا کفن خریداری نکنید چون امام حسین (ع) بعد از شهادت کفن نداشتند و بی کفن در قبر مطهر خود بودند.

 

سوغات کربلا

 

ظروف تزئینی از جنس نقره

در شهر کربلا و نجف، قندان،سینی، گلاب پاش، قوری و… از جنس نقره بسیار فراوان است. قیمت این ظروف در شهر کربلا بسیار مناسب است و سینی و قندان های نقره گزینه بسیار خوبی برای سوغاتی دادن به خانمها می‌باشد.

 

سینی_و_قندان

 

شیرینی و حلواهای عراقی

شیرینی برای مردم عراق بسیار اهمیت دارد. در سرتا سر شهر کربلا و نجف شما قنادی ها و مغازه هایی را خواهید دید که در آنها انواع شیرینی های تر و خشک، باقلوا، حلوای عربی و دهین پیدا می‌شود. حلوای دهین معروف ترین حلوای کشور های عربی به خصوص عراق است. این حلوا با طعم های پسته ای،گردویی و نارگیلی است و قیمت مناسبی هم دارد. شما می‌توانید در کنار دیگر سوغاتی های خود حلوای دهین هم بگیرید. این حلوا طعم شیرین و خوبی دارد .

 

 

چادر و پیراهن عبایی زنانه

تنوع چادر های رنگی و مشکی در عراق بسیار زیاد است. شما می‌توانید برای خانم ها چادر های رنگی، چادر مشکی و چادر عربی با جنس های مختلف و قیمت های بسیار خوب تهیه کنید. تنوع چادر عربی در کشور عراق بسیار زیاد است. همچنین در سر تا سر بازار های کربلا و نجف مغازه های هست که پیراهن عبایی کار شده با طرح و رنگ های متنوع می‌فروشند. عباهای عربی بسیار شیک و زیبا هستند. این پیراهن ها توجه افراد را به خود جلب می‌کند. پیراهن های عربی نیز برای سوغاتی گزینه خوبی است.

 

 

سنگ و مرمر حرم حضرت عباس و امام حسین(ع)

فروشگاه حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت عباس(ع) و بیشتر مغازه های انگشتر فروشی در کربلا، سنگ مرمر دیواره های حرم امام حسین و عباس را به شکل نگین انگشتر و گردنبند دارند که متبرک حرم است. هم‌چنین سنگ های دیواره حرم را به شکل تابلوهای کوچک در آورده اند و می‌فروشند. این نگین های انگشتری برای هدیه دادن زیبا و با ارزش است.

 

 

تابلو فرش حرم حضرت عباس (ع)

هر چند سال یکبار فرش های حرم امام حسین (ع) و ابالفضل(ع) تعویض می‌شوند. عتبه ی عباسی این فرش ها را بصورت تابلو فرش در سایز های کوچک و متوسط در آورده اند. این تابلو ها گزینه بسیار خوبی برای سوغات هستند. هم جدید اند و هم اینکه شما می‌توانید بخشی از حرم حضرت عباس را در خانه های خود به عنوان تبرکی داشته باشید.

 

 

انگشتر در نجف

در نجف یک نوع سنگ کریستالی با قیمت مناسب و خواص و برکات معنوی بسیار زیاد است. این سنگ در شهر نجف و خیلی از شهرهای دیگر یافت می‌شود اما بهترین نوع آن برای شهر نجف است. انگشتر در نجف یکی از سوغاتی های شهر عراق است. در خواص در نجف امام صادق(ع) فرمودند: دوست دارم که هر فرد مومن پنج انگشتر در دست کند: عقیق، فیروزه، یاقوت، حدید صینی و در نجف.

 

 

پرسیدند: ای امام خواص دست کردن در نجف چیست. امام فرمودند: هر انسانی که در نجف، در دست بی‌اندازد و آن را نگاه کند، خدا به هر نگاهی که به انگشتر این نگین بی‌اندازد، ثواب یک زیارت حج عمره در اعمالش می‌نویسد. اگر رحمت خدا شامل شیعیان نمی‌شد ، قیمت هر عدد نگین در نجف به حدی گرون می‌شد که هیچکس توان خرید آن را نداشت، اما خداوند این سنگ را به مقدار زیاد و به قیمت ارزان در اختبار شیعیان گذاشته تا همه بتوانند از آن استفاده کنند و ثواب ببرند.

برای خواندن بقیه مطالب سایت اینجا را کلیک کنید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن