گروه زیارتی ریحانه کربلا

شرط عبور مسافران از مرز عراق

شرط عبور مسافران از مرز عراق

کشور عراق به دلیل وجود شهر ها و مکانهای زیارتی در آن بسیار مورد توجه مسلمانان و به خصوص شیعیان جهان است. سفر به کربلا و نجف برای مشتاقان زیارت، سفری سرشار از معنویت و آرامش است. در سال‌های اخیر مخصوصاً در ایام خاص مثل ماه محرم و صفر و ایام اربعین تقاضا برای سفر به این دو شهر بسیار افزایش می‌یابد.

سفر به عراق از دو طریق، هوایی و زمینی امکان پذیر است. ایرانی ها برای تردد به این کشور نیازی به ویزا ندارند. لذا فقط با در دست داشتن پاسپورت می‌توانند به عراق سفر کنند. برای سفر به این کشور اعتبار گذرنامه باید حداقل ۶ ماه باشد. پس در جربان باشید اگر اعتبار گذرنامه مسافران کمتر از این مدت است باید جهت تمدید آن اقدام کنند.

شرط عبور مسافران از مرز ایران-عراق

 

شرایط سفر برای ایرانی ها و غیر ایرانی ها

سفر هوایی به عراق از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام می‌شود. سفر زمینی نیز به این کشور از طریق مرزهای زمینی مهران، چذابه، شلمچه، خسروی، باشماق و تمرچین انجام می‌شود. برای خروج از کشور نیز باید عوارض خروج پرداخت کنید. هزینه عوارض خروج هر نفر برای سفر زمینی به عتبات 15 هزار تومان و هوایی 45 هزار تومان است.

افراد غیر ایرانی و اتباع مانند اتباع افغانستانی برای سفر به عراق علاوه بر پاسپورت باید ویزا هم داشته باشند. برای گرفتن ویزا باید به سفارت عراق سر بزنید. برای اتباع افعانی ویزای این کشور را لازم است. کسانی که در ایام اربعین قصد سفر به عراق را دارند می‌توانند با داشتن گذرنامه و مراجعه به مرزهای زمینی از مرز عبور کنند. بعد از وارد شدن به خاک عراق با استفاده از اتوبوس، ون و سواری های عراقی به شهر های نجف یا کربلا خواهند رفت.

 

عبور از مرز هوایی ایران

ایمن ترین راه سفر به کربلا

سفر کربلا و نجف با تور، امن ترین و به صرفه ترین راه برای عزیمت به این کشور محسوب می‌شود. شرط عبور مسافران از مرز عراق را در متن به صورت کامل توضیح دادیم. تور کربلا به صورت زمینی و هوایی توسط آژانس‌های مسافرتی برگزار می‌شود. بنابراین مسافران به راحتی می‌توانند این تورها را با خدمات متنوع از آژانس‌های معتبر تهیه کنند.

بلیط رفت و برگشت هواپیما یا اتوبوس، هتل، بیمه مسافرتی و گشت شهری انجام می‌شود. همچنین صبحانه و نهار و شام جز خدماتی است که با تهیه تور کربلا و نجف به مسافران ارائه می‌شود.

جهت رزرو تورهای زمینی و هوایی کربلا با گروه زیارتی ریحانه کربلا ازینجا در تماس باشید.

برای اطلاع از نحوه کاپوتاژ خودرو به کشور عراق اینجا را کلیک کنید.

 

شرط عبور هوایی از مرز ایران و عراق

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن