گروه زیارتی ریحانه کربلا

عون بن عبدالله

عون بن عبدالله

یکی از یاران امام حسین (ع) که در واقعه عاشورا به شهادت رسیدند، عون بن عبدالله بن جعفر بوده است. برخی میگویند ایشان از نوادگان امام حسن (ع) هستند. پدر عون بنام عبدالله بن جعفر از صحابه پیامبر(ص) بوده اند و جد آنها جعفر طیار بوده است. درباره مادر عون بن عبدالله بن جعفر که در کربلا شهید شد، میان تاریخ شناسان اختلاف‌نظر وجود دارد، چرا که به گفته برخی مورخان عبدالله بن جعفر دو پسر به نام عون داشت. ابوالفرج اصفهانی عون که در کربلا هم شهید شد را عون اکبر میگفتند که مادرش حضرت زینب(س) است. در مقابل، بعضی دیگر از مورخان او را عون اصغر معرفی کرده‌اند که مادرش جمانه بنت مسیب فزاری از سران نهضت توابین است.
عون در واقعه عاشورا بعد از شهادت برادرش محمد تعداد سه سواره و هجده پیاده را کشت و سر انجام به دست غبدالله بن غطبه طائی خودش به شهادت رسید.

مزار عون

برخی از علما معتقدند که مزار عون بن عبدالله در حرم سیدالشهدا قرار دارد. در سمت شش گوشه حرم امام حسین یک ضریحی وجود دارد که در آن مقبره های شهدای 72 تن کربلا قرار دارد. برخی میگویند مقبره عون هم در همین جاست.
در برخی منابع آمده است که عون بن عبدالله خارج از کربلا به شهادت رسید و در همانجا قبری برای او ساختند. بر اساس این نقل عون به همراه حبیب بن مظاهر برای کمک گرفتن نزد قبیله بنی اسد رفت و هنگامی که عمر سعد از این کمک خواهی باخبر شد، عده ای را برای مقابله فرستاد که در این درگیری عون به شهادت رسید و همانجا دفن شد. به همین دلیل امروزه در بخش شمال شرق شهر کربلا مقبره‌ای قرار دارد که به عون منسوب است.

عون بن عبدالله

کلام آخر

در کشور عراق و شهر های کربلا و نجف مکان های زیارتی و مقبره های گوناگونی وجود دارد. از آنجایی که واقعه عاشورا در این سرزمین رخ داد عده زیادی از یاران و خانواده امام در آنجا شهید شدند، به همین دلیل زیارتگاه های گوناگونی در آنجا است.
البته وقتی با تور به کربلا سفر میکنین با توجه به محدودیت زمان و برنامه کاروان فرصت نمیشود که شما از تمامی این مکانهای زیارتی بازدید کنین و فقط به زیارتگاه های مهم مانند مسجد سهله و کوفه و حنانه، امامزاده سید محمد، خیمه گاه، کاظمین و سامرا و زیارتگاه های نزدیک به حرم امام حسین (ع) خواهید رفت.
اگر قصد سفر به کربلا بصورت زمینی یا هوایی را دارید میتوانین با گروه زیارتی ریحانه کربلا در تماس باشین.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن