گروه زیارتی ریحانه کربلا

معرفی شهر سلیمانیه عراق

معرفی شهر سلیمانیه عراق

شهر سلیمانیه در مرکز استان سلیمانیه عراق، شهری نو ساخته است که در حال حرکت به سوی مدرن شدن است. این شهر در اقلیم کردستانی کشور عراق قرار گرفته است. چیزی که در مورد این شهر مورد توجه است، مطرح بودن آن به عنوان جاذبه گردشگری بخش جنوبی عراق و همچنین از دیدگاه تجاری و بازرگانی، بازاری برای ایران و ترکیه است. بسیاری از ایرانی‌ها اغلب برای تجارت و کسب‌وکار به سلیمانیه عراق سفر می‌کنند . البته که سلیمانیه جاذبه‌های گردشگری و آب و هوای بی نظیری هم دارد. سفر به سلیمانیه، یکی از مقاصد توریستی محبوب در کشور عراق است که به دلیل تاریخ و فرهنگ خود برای بسیاری از مسافران جذابیت دارد.

 زبان مردم شهر سلیمانیه

زبان مردم کردی است و مردمانی خونگرم و سخت کوش دارد که مسلمان و اهل سنت هستند .

سفر به سلیمانیه عراق هم از راه زمینی و هم هوایی امکان پذیر است. همانطور که میدانیند برای سفر به سلیمانیه نیز مانند دیگر شهر های عراق مثل کربلا و نجف شما نیازی به ویزا ندارید و فقط با در دست داشتن گذرنامه میتوانید به راحتی به این شهر سفر کنین و از جاذبه های گردشگری ان لذت ببرید. مسافران ایرانی می‌توانند تا ۳۰ روز بدون ویزا در کشور عراق اقامت داشته باشند. در حالت کلی سفر به سلیمانیه هیچ شرایط خاصی ندارد و مسافران می‌توانند با تهیه بلیط اتوبوس یا پرواز و با در دست داشتن گذرنامه به راحتی به سلیمانیه سفر کنند.

اگر قصد سفر زمینی به سلیمانیه دارید نزدیکترین مرز به این شهر، باشماق میباشد. البته شما از مرزهایی مثل چذابه،مهران،شلمچه و خسروی نیز به ایتن شهر سفر کنید اما مسیر شما طولانی تر خواهد شد.

برای سفر هوایی نیز شما از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) مستقیم با هواپیما میتوانید به سلیمانیه بروید. این شهر فرودگاه مجهز به خود را دارد.

مکانهای دیدنی سلیمانیه عراق

موزه باستان شناسی سلیمانیه

موزه باستان شناسی سلیمانیه

موزه سلیمانیه عراق بعد از موزه ملی بغداد، از موزه های بزرگ و پر اهمیت عراق در اقلیم کردستانی است که امروزه یکی از موزه های پربازدید این شهر است.

پارک سرچنار

پارک-سرچنار سلیمانیه

 

پارک سرچنار یکی از مجموعه‌های تفریحی شهر سلیمانیه است که در نزدیکی مرکز شهر قرار گرفته و عصرها و شب‌ها گردشگران و محلیان را به‌سمت خود جذب میکند. این پارک با وجود چشمه و فواره‌های آب، محوطه سرسبز، آب روان و زلال و نیمکت‌هایی در امتداد مسیر آب در جلوی رستوران‌ها و کافه‌ها، فروشگاه‌های خرید سوغات، محوطه‌هایی برای بازی بچه‌ها، دکه‌های فروش غذا و نوشیدنی از جمله جاذبه‌هایی است که نباید بازدید از آن را در سفر به سلیمانیه از دست دهید. پارک سرچنار اولین مینی پارک ملی عراق است و بازدید از آن در چهار فصل سال، توصیه می‌شود.

پارک چاوی لند

پارک چاوی لند

 

چاوی لند از بهترین و وسیع‌ترین پارک‌های تفریحی خانوادگی سلمیانیه است که در زمینی به مساحت 750 هزار متر مربع قرار دارد. این زمین در دامنه کوه گویژا است. بر فراز این پارک می‌توان چشم‌انداز زیبایی از شهر را تماشا کرد و عکس‌های پانارومایی گرفت.

مراکز خرید سلیمانیه

بازار بزرگ سلیمانیه

بازار بزرگ سلیمانیه با بافت سنتی خود، یکی از شناخته‌شده‌ترین بازارهای عراق است. مکانی مناسب برای خرید سوغات از سنگ‌های قیمتی گرفته تا انواع ادویه‌جات و پنیر…

سیتی استار مال

سیتی استار مال کی از مراکز خرید ارزان سلیمانیه است که شما می‌توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه را با قیمت‌های مناسب در آن پیدا کنید. البته باید بدانید که بیشتر اجناسی که در این مرکز خرید عرضه می‌شوند، چینی هستند؛ اما کیفیت مناسبی دارند. رستوران فست‌فود، کافی‌شاپ و یک مرکز تفریحی برای کودکان و بزرگسالان (یک سالن بولینگ، سالن بیلیارد و محوطه پینگ پنگ) از امکانات مرکز خرید سیتی استار مال هستند.

سیتی سنتر

مرکز خرید چهار طبقه سیتی سنتر شهر سلیمانیه مرکز خریدی مدرن است که می‌توانید تمام برندهای مشهور دنیا را در آن پیدا کنید. پارچه، انواع لباس‌های زنانه، بچگانه، مردانه، فروشگاه‌های خدمات تلفن همراه و لوازم جانبی و همچنین طلا و جواهرات از جمله کالاهایی هستند که در سیتی سنتر با قیمتی مناسب و معقول به فروش می‌رسند. مرکز خرید سیتی سنتر همچنین مجهز به چندین رستوران محلی، فودکورت و کافی‌شاپ است که می‌توانید پس از خرید در آن‌ها کمی استراحت کنید و غذا بخورید.

سلیمانیه شامل مراکز خرید و مکانهای گردشگری زیادی است که ما تعدادی از آنها را برای شما در این مقاله توضیح دادیم.

جهت رزرو تورهای کربلا و نجف با بهترین خدمات و ارزانترین قیمت ها اینجا را کلیک کنید.

اگر علاقه به خواندن مقالات بیشتر دارید ازینجا اقدام نمائید.

 

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن