گروه زیارتی ریحانه کربلا

پیاده راه باب المراد

پیاده راه باب المراد

شهر کاظمین، بعد از کربلا و نجف از شهر های پر اهمیت عراق برای مسلمانان به خصوص شیعیان است.

این شهر در بخش شمالی بغداد قرار دارد. وجود بارگاه مبارک امام کاظم(ع) و امام جواد (ع) سبب اهمیت بیشتر این شهر در بین افرادی شده که به عراق سفر میکنند.

زاِئرینی که به کاظمین سفر میکنند معتقدند که این شهر شباهت بسیار زیادی به مشهد دارد.

در اطراف حرم امامین کاظمین بازار های بسیار زیاد و متوعی وجود دارد. افرادی که به زیارت میروند میتوانند بعد از اتمام زیارت خود به بازار های نزدیک حرم بروند و سوغاتی های مد نظر خود را از انجا تهیه کنند. در کاظمین قیمت اجناس نسبت به بقیه شهر های عراق بسیار مناسب تر است. بازار های کاظمین به خرید پارچه بسیار معروف اند و پارچه های  با کبفبت و قیمت مناسب در آنجا زیاد است.

درباره پیاده راه باب المراد

حرم کاظمین شامل 4 رواق است. از رواق های چهارگانه حرم کاظمین، مجموعه شش درب رو به روضه و ضریح دو امام وجود دارد. خود رواق ها هم از طریق در ورودی به صحن ها می رسند که نماد وجود هشت درب در بهشت است. درهای مختلف حرم از جنس طلا و نقره و خطوط نستعلیق می باشد که بر روی آنها آیاتی از قرآن کریم، اشعاری به زبان فارسی و عربی و نیز تاریخ بنای آنها درج شده است.

حرم کاظمین شامل  ۱۰ ورودی اصلی به صحن های آن است. باب المراد، باب القبله، باب الرجا، باب الرحمه، باب الفرهادیه، باب صافی، باب المغفره، باب الجواهریه، باب القریش و باب صاحب الزمان نام ورودی های مختلف در حرم کاظمین هستند.

پیاده راه  باب المراد  یکی از باب های حرم کاظمین و به حرم موسی ابن جعفر و امام جواد منتهی میشود و در دیواره شرقی صحن حرم است.  در ابتدای ورودی شما تفتیش( بازرسی بدنی) خواهید شد . در سر تا سر پیاده راه باب المراد پر از دستفروش ها با اجناس مختلف، مغازه های شیرینیجات و انواع باقلوا و حلوا های عربی، لباس فروشی و … است که شما میتوانین به راحتی از آنها خرید کنین.

شیعیان زیادی مخصوصا در مناسبت های مختلف سال از حرم کاظمین بازدید و مقبره های امام کاظم و امام جواد را زیارت می کنند. از همین رو، تعداد هتل ها و مسافرخانه های اطراف حرم نیز بسیار زیاد است.

برای خواندن مقالات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن